ترفندهای واتس اپ که باید بدانید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 23 فروردين 1403
بازدید : 33
نویسنده : سئوکار


دیجیکلا نوشت: در حال حاضر واتس اپ به عنوان محبوب ترین اپلیکیشن پیام رسان در جهان شناخته می شود و دلیل خوبی هم دارد. برای مثال باید بگوییم که این اپلیکیشن همیشه با آپدیت ها ویژگی های جالبی را اضافه می کند و از انواع اپلیکیشن ها پشتیبانی می کند. اگر از کاربران این اپلیکیشن محبوب هستید و می خواهید اجزای مختلف آن را بشناسید، نگاهی به ۲۱ ترفند واتس اپ خواهیم داشت. برخی از این ترفندها بسیار ساده هستند و کاربران زیادی از آنها استفاده می کنند، اما بخشی دیگر از ترفندها در واتس اپ جدید اضافه شده است و مردم به خوبی از آن آگاه نیستند.

نوشتن متنی که برجسته، مورب یا زیر خط کشیده شده است

واتس اپ چند سال پیش این قابلیت را معرفی کرد، اما هنوز بسیاری از کاربران از وجود آن بی اطلاع هستند. این ترفند واتس اپ به این صورت است که با قرار دادن کاراکترهای خاص در ابتدا و انتهای متن مورد نظر می توانید شکل و ظاهر آن را تغییر دهید. به عنوان مثال، اگر می خواهید پیام مورد نظر "بولد" باشد، باید یک ستاره در ابتدا و انتهای آن وارد کنید. مثلاً *سلام* را بنویسید. برای حروف کج _Greetings_ و برای خط کشیدن زیر متن مورد نظر ~Greetings~ را تایپ کنید. اگر می خواهید متن شما از فونت "تک فضا" استفاده کند، قبل و بعد از متن سه بار تایپ کنید که در نهایت به "Hello" تبدیل می شود.

نقل قول

توصیه می کنیم از این ویژگی در چت های پرسرعت یا چت های گروهی استفاده کنید تا محتوای مکالمه خود را از دست ندهید. برای استفاده از این ترفند واتس‌اپ، می‌توانید پیام مورد نظر خود را انتخاب کنید، روی فلش سمت چپ (اولین فلش از سمت چپ) ضربه بزنید و سپس مستقیماً به آن پیام پاسخ دهید.

دانلودهای خودکار را غیرفعال کنید

این ترفند واتس اپ می تواند در مصرف اینترنت شما صرفه جویی کند. اگر نمی‌خواهید همه انواع فایل‌ها را هنگام استفاده از داده تلفن همراه یا Wi-Fi دانلود کنید، مصرف داده و ذخیره‌سازی را در تنظیمات علامت بزنید و هنگام استفاده از داده تلفن همراه یا هنگام استفاده از Wi-Fi یا هر دو را انتخاب کنید. در این قسمت می توانید دانلود خودکار تصاویر، صداها، فیلم ها و اسناد را فعال یا غیرفعال کنید تا این فایل ها فقط به صورت دستی و با اجازه کاربر دانلود شوند. برای بروزرسانی واتساپ با اپ ناب همراه باشید.



کاهش مصرف اینترنت برای تماس های واتس اپ

تماس های صوتی و تصویری واتس اپ از داده های زیادی استفاده می کنند، اما با استفاده از این ترفند واتس اپ می توانید در زمان اتصال به اینترنت موبایل، تعداد تماس ها را کاهش دهید. برای این کار در قسمت Settings به قسمت data usage and storage رفته و در پایین گزینه low data usage را می بینید که می تواند باعث کاهش استفاده از اینترنت موبایل در هنگام تماس صوتی و تصویری WhatsApp شود. .

آمار دقیق در مورد استفاده از اینترنت WhatsApp را مشاهده کنید

این ترفند واتس اپ به شما این امکان را می دهد که به آمار استفاده از اینترنت واتس اپ به طور جداگانه دسترسی داشته باشید. برای انجام این کار، در قسمت «تنظیمات» به «استفاده از شبکه» و سپس «استفاده از داده و ذخیره‌سازی» بروید. در این قسمت می توانید میزان اینترنت مورد استفاده برای بخش هایی مانند تماس، پیام و موارد دیگر را مشاهده کنید. متاسفانه آمار مربوط به اینترنت همراه و وای فای به صورت جداگانه در این قسمت ارائه شده است.

حجم اشغال شده توسط مخاطبین را مشاهده کنید

در بخش پیکربندی، داده‌ها و استفاده از فضای ذخیره‌سازی، می‌توانید بخش استفاده از فضای ذخیره‌سازی را بررسی کنید تا ببینید فایل‌های ارسال شده توسط مخاطبین شما چه مقدار فضای در حافظه ابزار شما اشغال می‌کند. برای مشاهده آمار این ردپای به صورت جداگانه روی هر یک از این دسته ها یا گروه ها کلیک کنید.

محتوای ارسال شده توسط مخاطبین را حذف کنید

علاوه بر مشاهده این آمار، امکان حذف این مطالب نیز وجود دارد. پس از انجام مراحلی که در ترفند قبلی توضیح دادیم، می توانید بر روی آیکون گروه یا مخاطب مورد نظر خود ضربه بزنید و در پایان گزینه مدیریت پیام ها را انتخاب کنید. با این کار می توانید گزینه های مربوط به محتویات مختلف را فعال کنید تا با کلیک بر روی Clear Messages تمامی این مطالب پاک شوند.

اطلاعات حساب کاربری را در واتس اپ جدید بخواهید

واتس‌اپ جدید مانند فیس‌بوک و توییتر به کاربران خود اجازه می‌دهد تا اطلاعات حساب کاربری و تنظیمات را در یک فایل ZIP دانلود کنند. البته این فایل حاوی پیام نیست و حاوی تصاویر پروفایل، نام گروه و موارد مشابه است. برای این ترفند واتس اپ باید به قسمت اکانت در قسمت تنظیمات مراجعه کنید سپس اطلاعات اکانت را درخواست کنید و سپس روی گزینه گزارش درخواست کلیک کنید. این فرآیند حدود دو تا سه روز طول می کشد و در صورت حذف اکانت، تغییر شماره یا گجت در این مدت، فرآیند لغو می شود.

محتوای گفتگو را از طریق ایمیل ارسال کنید.

در واتس اپ، نه تنها می توانید تاریخچه چت خود را در فضای ابری ذخیره کنید، بلکه محتوای آن را برای خود یا دیگران ارسال کنید. برای این ترفند واتس اپ ابتدا به Settings و سپس Chat و در نهایت Chat History بروید و سپس بر روی Email Chat ضربه بزنید. علاوه بر این می توانید تاریخچه مربوط به مخاطب یا گروه مورد نظر را انتخاب کرده و سپس از طریق ایمیل ارسال کنید.

تایید دو مرحله ای را فعال کنید

به طور پیش فرض برای استفاده از واتس اپ باید شماره تلفن خود را وارد کنید تا پین به گوشی شما ارسال شود. اما اگر می خواهید امنیت حساب خود را افزایش دهید، بهتر است تایید دو مرحله ای را فعال کنید. برای این کار از قسمت تنظیمات و حساب وارد قسمت Second authentication شوید. در این قسمت می توانید یک کد 6 رقمی انتخاب کنید و زمانی که از اکانت واتس اپ بر روی یک گجت جدید استفاده می کنید، از شما خواسته می شود که کد مورد نظر را وارد کنید. در عین حال باید آدرس ایمیل خود را بنویسید تا در صورت فراموشی این کد، شماره مورد نیاز به ایمیل شما ارسال شود.

یک مخاطب را به صفحه اصلی اضافه کنید

با استفاده از این ترفند واتس اپ، امکان افزودن مخاطب به صفحه اصلی وجود دارد. این حالت برای افرادی مناسب است که زمان زیادی را صرف چت یا تعامل با یک مخاطب خاص می کنند. برای این کار ابتدا بر روی مخاطب یا گروه مورد نظر کلیک کنید، سپس پس از انتخاب آیکون با سه نقطه عمودی در گوشه بالا سمت راست، گزینه More را انتخاب کرده و در نهایت بر روی گزینه Add Shortcut کلیک کنید. در نهایت با انتخاب گزینه add این کار انجام می شود.

تیک خواندن را غیرفعال کنید

برای آن دسته از کاربرانی که در استفاده از واتس اپ چندان مهارت ندارند، باید بگوییم که این تیک آبی به معنای خوانده شدن پیام است. اگر نمی‌خواهید کسی بداند که پیام‌های ارسالی شما خوانده شده است، ابتدا به «تنظیمات» و «حساب» بروید، به «حریم خصوصی» بروید و در آخر «رسیدهای خوانده شده» را خاموش کنید. البته توجه داشته باشید که با خاموش کردن این ویژگی، متوجه نمی شوید که پیام های شما خوانده شده است یا خیر.

مشاهده اسامی پیام خوان گروه

اگر به ارسال پیام های گروهی علاقه دارید، می توانید با این ترفند واتس اپ خوانندگان پیام مورد نظر را پیدا کنید. برای این کار ابتدا پیام ذکر شده را انتخاب کرده و پس از کلیک بر روی آیکون با سه نقطه عمودی، گزینه info را انتخاب کنید.

آخرین ویژگی مشاهده شده را روشن کنید

با فعال کردن ویژگی "آخرین بازدید" مخاطبین شما از آخرین باری که از واتس اپ بازدید کرده اید مطلع می شوند. برای غیرفعال کردن این ویژگی ابتدا به «حساب» و سپس «حریم خصوصی» در قسمت تنظیمات بروید. در این قسمت روی قسمت Recently Viewed کلیک کنید و در این قسمت تنظیمات مورد نظر خود را فعال کنید.

لیست مخاطبین مسدود شده را مشاهده کنید

اگر به هر دلیلی می خواهید لیست کاملی از مخاطبین مسدود شده را مشاهده کنید، ابتدا به Settings and Account و سپس Privacy بروید. در پایین این قسمت گزینه مخاطبین مسدود شده را مشاهده می کنید که با ضربه زدن بر روی آن لیستی از این مخاطبین نمایش داده می شود.

نحوه استفاده از ویژگی مکان زنده

به راحتی می توانید موقعیت مکانی خود را در واتس اپ ارسال کنید. برای این کار، به سادگی روی نماد کارت ضربه بزنید و یک مکان را انتخاب کنید. اما اگر می خواهید قابلیت مکان زنده را برای مخاطب خاصی فعال کنید که می تواند موقعیت مکانی شما را به صورت زنده ببیند، باید پس از انتخاب Location و مشخص کردن مدت زمان این قابلیت، روی گزینه Share Live location کلیک کنید.

اعلامیه های شخصی برای مخاطبین

اگر مرتباً پیام‌های زیادی در واتس‌اپ دریافت می‌کنید، می‌توانید آن پیام‌ها را حذف کنید تا از شر اعلان‌های معمولی خلاص شوید. اما خوشبختانه، به لطف این ترفند واتس اپ، می توانید اعلان های شخصی را برای مخاطبین مورد علاقه خود تنظیم کنید. برای این کار به صفحه چت با فرد ذکر شده رفته و پس از ورود به پروفایل آن شخص، گزینه اطلاع رسانی ویژه را انتخاب کنید. با این کار وارد منو می شوید و پس از روشن کردن گزینه اعلان می توانید مواردی مانند صدای اعلان، نوع ویبره و حتی رنگ LED را به سلیقه خود تغییر دهید.

مخاطبین یا گروه ها را بی صدا کنید

اگر عضو گروه هایی هستید که به هر دلیلی نمی توانید آنها را ترک کنید و از صداهای اعلان خسته شده اید، می توانید صداهای اعلان را برای این گروه ها یا مخاطبین خاموش کنید. برای این کار ابتدا انگشت خود را روی مخاطب یا گروه مذکور نگه دارید تا چندین گزینه در بالای اپلیکیشن ظاهر شود. با کلیک بر روی نمادی که به نظر می رسد یک بلندگو خط خورده است، منویی باز می شود که در آن می توانید زمان مورد نظر را برای خاموش کردن اعلان مشخص کنید.

از WhatsApp در رایانه خود استفاده کنید

برای استفاده از واتس اپ در رایانه، می توانید نسخه دسکتاپ آن را دانلود کنید یا از نسخه وب آن استفاده کنید. در هر دو حالت یک کد QR شروع به کار می کند، با باز کردن واتس اپ در دستگاه و کلیک بر روی نماد سه نقطه عمودی، به WhatsApp در وب می روید و کدخوان QR باز می شود. پس از این کار دوربین گوشی را به سمت کد QR نمایش داده شده در کامپیوتر بگیرید تا بتوانید از این نسخه ها استفاده کنید. اما استفاده از این نسخه ها به گوشی بستگی دارد، حداقل برای شروع استفاده از این نسخه ها واتس اپ باید روی دستگاه فعال باشد.

انتقال فایل ها از گوشی به کامپیوتر (و بالعکس)

اگرچه نسخه های وب و دسکتاپ واتس اپ فاقد بسیاری از ویژگی های جالب هستند، اما می توان از آنها برای انتقال فایل های مختلف استفاده کرد. برای این ترفند واتس اپ، یکی از مخاطبین را به یک گروه جدید دعوت کنید و سپس آن مخاطب را حذف کنید. با این کار، گروه در جایی باقی می ماند که شما تنها عضو هستید و می توانید از این گروه به عنوان مکانی برای اشتراک گذاری فایل ها استفاده کنید.

برای استفاده از نسخه بتا ثبت نام کنید

برای دریافت هر چه سریعتر ویژگی های جدید واتس اپ، باید در نسخه بتا آن ثبت نام کنید. برای این کار به انتهای صفحه واتس اپ در گوگل پلی رفته و روی I'm on it ضربه بزنید. اگر این کار را انجام دهید و WhatsApp را به روز کنید، برنامه شما نسخه بتا می شود. اگر می خواهید از این نسخه خارج شوید و از نسخه معمولی استفاده کنید، روی گزینه exit در این قسمت ضربه بزنید و روند قبلی را تکرار کنید. البته گاهی به دلیل ظرفیت کاربران بتا این امکان وجود ندارد.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سرچ رنک و آدرس search-rank.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com